måndag 3 augusti 2009

Vilken dag !

Underbart sommarväder HELA dagen, det var länge sedan.
Vad jag inte fattar är väderleksrapporten, enligt en av dom så skulle det bli 19 grader och mulet idag.....det var inte så många rätt !
Jag lämnade Pontus på ridskolan i morse för igångsättningsläger, hästarna får en mjukstart efter att ha ätit sig feta på betet. Fattar inte riktigt hur det gick till men plötsligt hade jag åkt hem och hämtat min hjälm. Fick mig tilldelad Alinda och en en timme lång ridtur längs grusvägar & åkrar, enda smolket i glädjebägaren var alla eländes bromsar samt en och annan hästfluga som smattrade som en helikopter runt hästarna.
När jag kom hem så höll Uffe på att dra loss ett barrträd med bilen. Den hade gjort ditt, trädet alltså - inte bilen. Bästa sättet att få loss växter med stora rötter - koppla till bilens dragkrok, om det inte är så att man gärna vill ha (MYCKET) motion, då gräver man.
Skinka o melon till lunch - fortfarande den godaste lunch som finns !
Sedan blev det lite mer trädgårdsarbete innan Uffe stack ut och joggade och jag körde Pontus till frisören. När Uffe duschat så åkte han till frisören, Elin fick åka med.
Jag stack till gymmet, en timme styrketräning och crosstrainer, därefter 30 min Core.
Hem och startade grillen och åt gott, drack rödvin, satt ute, njöt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar