lördag 20 februari 2010

Reklam

Jag är så fruktansvärt trött på en radioreklam som sänds just nu.
Det är för en produkt som heter Color Catcher, som tydligen "suger" åt sig ev överflödig färg i tvättmaskinen.
Det är en MAN som talar om att han tänker lägga en vit skjorta och en röd strumpa i tvättmaskinen. En annan MAN funderar ett tag och säger sedan - OK, lägg det i tvättmaskinen och tryck på PLAY !!!
Ursäkta mig, men sedan NÄR står det PLAY på en TVÄTTMASKIN ?????
Vilken slutsats kan man dra av denna URBOTA KORKADE reklam ?
Jo, ett det inte bara är MÄN som är med i den, det är en MAN som skrivit den - en man som tidigare ALDRIG startat en tvättmaskin, han har bara tryckt på PLAY knappar (videokameror, CD spelare etc) i sitt liv.
AAARRRRGGGHHHH

2 kommentarer:

  1. Ironin i det hela är att en man ska utföra en
    typisk kvinnlig sysseleättning och inte är insatt i det ordförråd som kvinnor behärskar bäst. Det är detsamma som att be en kvinna att utföra en manlig syssla.Har själv upplevt
    något liknande på nära håll där ett ekolod
    benamndes "Det man ser fiskar på"

    SvaraRadera
  2. Hahahahahaha.. =D
    Klockrent inlägg!

    SvaraRadera