fredag 1 april 2011

Elins tankar om bögar......

Uffe och jag sitter i soffan och ser en reklam som vi tycker är lite smårolig.
Jag uttrycker mig i stil med "han är sååå bögig" (NEJ, jag har verkligen inga fördomar men figuren i reklamen gör en gest/min som är sååå underbar).
Elin hör detta och frågan blir:
"Vad är bögig, mamma ?"
Jag svarar:
"En bög är en kille som blir kär i andra killar istället för i tjejer"

Efter detta svar går Elin direkt bort till Pontus som sitter på sitt rum:
"Pontus, är du bög ?"
Pontus med bestämd röst:
"Nej"
Elin:
"Men, tänker du bli det ?"

Efter den kommentaren kommer sonen utstörtandes ur sitt rum och frågar Uffe och mig med uppfordrande röst vad vi egentligen har sagt.
Vi har dock lite svårt att svara eftersom vi ligger i soffan och vrider oss av skratt !

Underbara ungar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar