fredag 1 april 2011

HATA TELIA

Nedanstående mailkonversation säger ALLT !!!!


Mail från mig till Telia:

Jag har köpt en Nokiamobil till min dotter och tog abonnemanget "Full koll". Det skulle kosta mig 79:-/månad och hon skulle få ringa/sms:a för 49:-.
Strax efter att vi genomfört köpet så börjar det ramla in reklamsms på telefonen. Jag går tillbaka till butiken och påtalar detta. Dom skickar ordet "STOPPA" via sms. Trodde allt var frid och fröjd men icke - det fortsatte och vi fick dessutom ett sms om att samtalspotten började ta slut - INGEN hade ringt från telefonen och 2-3 sms hade skickats. Jag gick tillbaka till butiken. Då upptäckte dom, i butiken, att varje mottaget sms kostade 2:- !!!! HUR har detta gått till ??? Insåg att butiken inte kan hjälpa mig så jag ringer Telia. Den enda hjälp jag kan få är att JAG SJÄLV ska ringa/sms de som skickar reklamsms och se till att det slutar. Dels är det inte MITT PROBLEM - jag har köpt en tjänst av ER som ni för tillfället INTE lever upp till, dels har jag inte TID att lösa det eftersom en del så kommer fr utlandet. Allvarligt talat - det är väl ändå ERT problem att lösa ??? Det är reklam från Danlotto, HM Club, Dream Hack mm mm
Min dotter, som äger telefonen, är 6,5 år - hon har endast använt mobilen till att spela spel på - hon har ingen aning om vilket nummer den har ens en gång.
Jag ser fram emot att NI löser problemet snarast och att ni sätter tillbaka 49:- i samtalspotten !
************************************************************************************
Telias svar:

Hej!
Tack för din förfrågan.

Debiteringen avser inte mottagna sms, det är ett företag som heter Mach Connectivity som debiterar er och debiteringen verkar avse någon typ av support.

Jag har skickat ärendet vidare till vår support som tittar närmare på detta och jag återkommer till er så snart jag fått ett svar.

Med vänlig hälsning

Susanne Eriksson
Telia Kundservice


Hej!

Jag har nu fått svar från vår support och debiteringarna avser aviseringar för Windows Live/Hotmail där ni debiteras per avisering (jag antar att det handlar om ett sms som talar om att ni fått meddelande till er hotmail). Tjänsten startas genom en anmälan via Windows Live Messenger eller Windows Live hemsida.

För mer info/hjälp/avsluta tjänsten se: http://sms.live.com

Har du några frågor ber jag dig kontakta Mach Connectivity på nummer 08-660 00 16.

Med vänlig hälsning

Susanne Eriksson
Telia Kundservice

***************************************************************************
Mitt svar:

Hejsan
Jag har pratat med företaget i fråga och de säger att det förmodligen kommit en förfrågan från en hotmailadress att avisera via mobilen. Dom kan inte tala om för mig vilken hotmailadress det rör sig om och kan då alltså inte hjälpa mig.
Jag hävdar med bestämdhet att detta är ett problem som Telia är ansvarig för. Min dotter, som är den som hanterar mobilen (det lilla den nu hanteras alls), har spelat de spel som finns i mobilen. Hon är 6 år och HAR INGEN HOTMAILADRESS !!!
Jag misstänker starkt att denna tjänst togs av personen som tidigare innehade det nummer vi fick !
Jag har köpt en tjänst av er som ni inte lever upp till.
Om ni inte kan lösa det problemet per omgående så vill vi inte ha kvar varken telefon eller abonnemang. Vi kommer dessutom att säga upp våra övriga abonnemang gällande mobiler, bredband, tv och fast telefoni.

Med inte så vänliga hälsningar
Helena

**************************************************************************
Telias svar:

Hej!

Jag har på nytt talat med vår support som har kontrollerat detta igen och ser att det inte handlar om en ärvd prenumeration då tidigare kund inte blivit debiterad av företaget i fråga.

Då vi inte äger denna tjänst kan vi inte heller avsluta den då vi inte har tillgång till ägarens system. Om Mach Connectivity inte kan påvisa hur beställningen gått till så måste de återbetala debiteringarna. De ska i vilket fall som helst avsluta tjänsten om ni önskar det. Om de inte kan göra detta så ber vi dig återkomma till oss med en anmälan som vi kan gå vidare med för att stänga av Mach Connectivity som tjänsteleverantör.

Med vänlig hälsning

Susanne Eriksson
Telia Kundservice

**************************************************************************
Mitt svar:

Precis som jag trodde så är det INTE JAG som beställt denna service !!!
Numret har legat vilande och aktiverades igen via mitt köp av abonnemang hos TELIA.
Det har tagit mig massor av tid och irritation för att lösa detta och jag förutsätter återigen att TELIA reglerar samtalspotten som min dotter har blivit av med. Detta har inträffat pga att TELIA gav mig ett nummer som inte "vilat" tillräckligt länge enligt Mach Connectivity. Detta kan knappast lastas mig som köpare av en tjänst som TELIA har tillhandahållit !!!
Dessutom har det ramlat in SMS från HM Club och dom har jag pratat med under dagen Även dom påtalade att numret inte legat "vilande" tillräckligt länge så därför kom det SMS på numret. Dom talade även om för mig att en Elvedina haft numret innan vi fick det.
Jag förstår fortfarande inte hur TELIA, som sålt telefon & abonnemang till mig kan hävda att detta är MITT problem !!!! Jag hävdar att ni sålt en tjänst till mig som ni inte kan leva upp till.
Hög tid för er att se över era rutiner.
Ser fram emot att få samtalspotten justerad per omgående !
/Helena

Här nedan ser ni mailkonversationen mellan mig och Mach Connectivity, som föregicks av åtskilliga telefonsamtal till dom. Jag lär väl knappast bli ersatt för tid och kostnader för alla dessa telefonsamtal jag tvingats ringa !!!

Dear Helena,

Many thanks for your eMail.

Unfortunately we have no further information who configured this mobile number for the mail2sms service, but as below mentioned it is most likely that the former user of this SIM card activated the service and after the mobile phone number was recycled no one cancelled the service, resulting in still being available after you have got this phone number.

For the call-number +46709170533 the service has been activated on the 01/08/2008 20:56:00 (UTC) already, for that reason we do not have any more Opt-In information.
This indicates that the service running on this MSISDN was not recycled as it should by the former user or your operator, therefore the service of the former user was still running on that MSISDN.
We have no possibility to verify if a SIM card was recycled by your operator or not, so an activated service is always ongoing as long as it was not stopped.

Please try go get in contact with Telia direct to clarify any further issues regarding a refund.

Hopefully we could help you with your questions in this case, but if you should have further questions regarding the MSN mail2sms service, dont hesitate to contact us.

Best regards,
Christian
--
Tech Support, Application Messaging
MACH

-----Original Message-----
From: Helena Brynte [mailto:helena@brynte.nu]
Sent: Fri 01.04.2011 15:30
To: Microsoft
Subject: Re: MSN mail2sms service - Unsubscribe +46735003078

Is there any way you can tell me WHO (name, hotmailaddress....) that
ordered your services from the beginning ?
I'm told, frpm Telia here in Sweden, that I did it but I KNOW I didn't
do that !
I want Telia to pay for your services because I didn't order them !

Best regards
Helena
1 apr 2011 kl. 13.15 skrev Microsoft:

> Dear Helena,
>
> Thank you for your email.
>
> MACH Connectivity is the technical service provider for Microsoft
> Service MSN Hotmail mail2sms. This service includes the forwarding
> of Emails, which have been received by an MSN Hotmail Account to the
> configured mobile phone number. This service requires Opt-In via
> SMS. The client receives a five-digit PIN via SMS, which he needs to
> send back to confirm the service.
>
> We have blocked your phone number +46735003078 for the mail2sms
> service on 30/03/2011 14:02:00 (UTC) already.
> If you have further questions regarding the MSN mail2sms service,
> don't hesitate to contact us.
>
> Best regards,
> Christian
> --
> Tech Support, Application Messaging
> MACH
>

JAG ÄR SÄKER PÅ ATT DET INTE KOMMER ATT SLUTA MED DETTA.....fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar