torsdag 14 oktober 2010

Höstdepression

Undrar om det är det jag har - höstdepression.....brukar ramla ner i ett visst mörker den här årstiden och det är ju svårt att låta bli när dagarna blir kortare.
Har inget skoj att se fram emot för tillfället så det måste ju ordnas på något sätt. Måste skapa ngt trevligt framöver.
Tungt att komma till gymmet också men jag tror att det är precis det som är problemet. Efter att jag var sjuk har jag inte riktigt kommit igång med träningen och jag VET ju att jag mår bättre om jag får träna regelbundet.
Jag vet också att jag mår bättre om jag får sova ordentligt och det har det blivit si och så med den senaste tiden tyvärr.
Bara att försöka vända trenden alltså !
Just idag har nackdelar uppvägts av fördelar kan man säga.
Fick beröm från två olika personer på jobbet att jag klär mig snyggt och sådana kommentarer "makes my day" !
Jag tror och hoppas att jag är en sådan person som ger beröm och positiva kommentarer när jag ser eller hör något jag vill kommentera.

Nä, nu ska jag fundera ut en dessert till i morgon....det lutar åt fruktsallad med vispgrädda uppblandad med riven mandelmassa.....yummie.

På lördag ska jag till Mariefred och hälsa på en kompis, vi blir 6 tjejer, vin och en badtunna - what could possibly go wrong ????
DET är iaf en sak att se fram emot !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar