måndag 18 oktober 2010

Katten Bert

Jag skulle ut och springa i spåret och Pontus skulle cykla med mig. Vi fick sällskap HELA varvet av en söt liten kattunge. Den följde med oss hem och vi bjöd på skinka & grädde. Bäddade en låda med fleecefilt inför natten. Elin kompis är ju allergisk så vi vågade inte ta in den. Pontus döpte den till Bert. Den var dock borta när jag åkte på morgonen men när Pontus gick till skolan så dök den upp igen. Jag satte upp en lapp på Konsum och tänkte att om jag får tag på sötisen igen så kör jag den till Kattvärnet. Senare på kvällen ringde en tjej, som sett min lapp, och meddelade att hon hade tagit in katten men att hon hade två jakthundar och att det inte funkade så bra. Hon skulle köra den till Kattvärnet dagen efter.
TUR Elin har en allergisk kompis, annars hade vi nog "blivit med katt"....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar