måndag 6 december 2010

Adventsfika 2010

Det blev ett adventsfika i år igen. Började dock baka lite i senaste laget och det gick nog lite överstyr.....Bakade för brinnande livet och efter lite mer än en månads bakande så räknade jag igenom hur mycket jag hade gjort. Det visade sig att jag hade passerat 40 sorter med marginal - 47 sorter !!!
Frysarna (3 "halvfrysar" och en frysbox) blev riktigt proppfulla kan jag tala om !

Förberedelserna tog lite tid. 3 fulla IKEA kassar gick åt för att få upp alla bakverk från frysarna i källaren.


Sedan gäller det att hitta uppläggningsfat till allt.....



Helen döljer hyllor i vitrinskåpet som är tvungna att utnyttjas till fikabröd - varenda upptänklig, någorlunda vågrätt yta nyttjas !


Sådär ja, nu börjar det ta form. Uffe gör sig bra i köket !


Extrabord behövs såklart. Rumsavdelaren är rensad från kokböcker & blommor.


Emelinn har tagit för sig, Andreas & Alexander beundras av Elin i bakgrunden (sorry Andreas - men det är nog mest Alexander som Elin beundrar...)


Det bästa med hela dagen (bortsett från alla härliga gäster), var nog pizzan som Matte åkte och hämtade. Min kropp skrek verkligen efter SALT !!!
Kvällen avslutades iaf med bästa grannarna och pizza, en toppendag helt enkelt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar