måndag 20 december 2010

Julklappsshopping




Har haft semester idag för att shoppa de sista julklapparna. I morse fick jag reda på att Elins bästa kompis, Fridas hus, var ett av de hus som brann ner till grunden i fredags. Det var en radhuslänga i Tungelsta som fattade eld efter att ngn gått ut med hunden och lämnat levande ljus inne. Den adress som stod i tidningarna stämde inte med verkligheten så vi hade ingen aning om att det var Fridas hus (det var 2 till som blev totalförstörda och 3 som blev vattenskadade).
Det var det enda jag tänkte på när jag skulle handla klapparna. Elin hade redan köpt en klocka till Frida i julklapp sedan tidigare men jag kunde inte släppa tanken på att de förlorat ALLT. Tänkte att det nödvändigaste har dom säkert redan införskaffat (kläder, skor etc) så jag bestämde mig för att Frida behövde lite onödigt också - som ett par silverglittriga tights bl.a

Nackdelen med att köpa barnkläder är att de är placerade LÄNGST IN i alla butiker - så att man måste passera damavdelningen först.....hur jäkla svårt är inte det ???
Antar att de har en tanke bakom det.....
Men jag motstod frestelsen att över huvud taget prova några kläder men när jag passerade skobutiken med stora skyltar i fönstret som fullkomligt skrek "TOTAL UTFÖRSÄLJNING" så kunde jag inte hejda mig längre.
Inte mkt skor kvar men ett par stod det HELENA på. Det blev definitivt inte sämre av att de var nersatta från 699:- till 99:- (NITTIONIO KRONOR).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar