fredag 3 december 2010

Jag är numera OBEROENDE

And fucking proud of it !!!!!

För mig är motsatsordet till oberoende såklart beroende. I mitt fall handlar det om ngt så löjligt som ett beroende av nässpray. Det är tyvärr inte första gången i mitt liv som jag "åker dit". Det har hänt åtskilliga ggr och som längst höll jag på två år i rad, 5 ggr per dag. Det är helt hemskt men sprayen blir lixom viktigare än både plånbok och nycklar att ta med sig när man åker hemifrån.

Nåja, avvänjningskuren består av cortisonnässpray och Rinexintabletter under en ganska lång period. Nu har jag levt utan min förhatliga spray helt och hållet i två dygn, det är stort kan jag säga.
Det värst är att om jag blir förkyld så är det grymt enkelt att trilla dit igen. Jag tror att alla vi som är eller har varit beroende av sprayen har mycket lättare att åka dit igen om vi använder den när vi är förkylda. Men jag kan bara inte låta bli om jag blir rejält täppt i näsan.

Men, för tillfället, ska jag njuuuuta av att leva som en FRI människa !!!

Ha en alldeles underbar dag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar