måndag 29 november 2010

Gårdagen - en dag att glömma - FORT !!!

Jag hade för avsikt att baka hela dagen och Uffe skulle få hjälp av brorsan att ta upp båten. Synd bara att det fallit sisådär 30 cm snö och att det fortfarande snöade.....
Pontus och Hampus följde med.

När saffransbrödet precis jäst klart så ringde min bror och sa att jag var tvungen att komma dit...
Det var för mkt is för att få upp den vid rampen på Spirudden och Uffe skulle köra runt den till Karlslunds Marina. Brorsan hade partajat för mkt dagen innan och vågade inte köra hela vägen till Karlslund, han vågade bara ta bilen till mina föräldrar (småvägar med i princip ingen trafik).
Meningen var att jag skulle åka till mina föräldrar och hämta Uffes bil & båtsläpet och hämta båt & Uffe på Karlslund. Det var bara att skynda sig. påtalade för brorsan att det är ett liiiitet problem om han sa åka med och ta upp båtskrället...... Vi skulle bli 6 personer i bilen och det går ju inte. Han tyckte att jag skulle skaffa barnvakt till Elin och det försökte jag med men utan framgång. Sa till honom att han fick väl sitta i min bil och värma sig medan jag hämtade Uffe (mina föräldrar var nämligen inte hemma och brorsan hade inte nyckeln med sig....).
När jag nästan var hos mina föräldrar ringer Uffe, motorn krånglar och ev. är det vatten i den lilla bensin som är kvar - kan jag tanka bensindunkarna och komma till Dalarö brygga istället för han har lagt till där så länge.....
Var är dunkarna, frågar jag.......
-Hemma eller hos din bror....(som bor nästan i Tungelsta).
Plockade upp brorsan, Hampus & Pontus hos mina föräldrar (och kopplade ifrån båtsläpet - en 30-kärra)- släppte av dom tillsammans med Elin hos brorsan och hämta dunkarna som han hade i sin bil.
Tankade och åkte ut till Dalarö (en ganska rejäl sträcka i full snöstorm). Lämnade bensinhelvetet till maken och åkte hemåt. Hann nästan till Sandemar när maken ringer och talar om att bensinlocket på båten frusit fast och att han inte har ngr verktyg på båten - bara att vända o åka tillbaka i skitvädret som bara tilltar !
Självklart såg Murphy till att det inte fanns verktyg i bilen heller.
Lyckades släpa båtjäveln runt en glashal brygga och in i lä på en gästplats och där lämnade vi den.
Jag kan inte minnas senast jag var så fruktansvärt förbannad AAAAARRRRGGGGHHHH !!!!

Bara att skriva det här, DAGEN EFTER, så känner jag hur ilskan kommer tillbaka - så jag slutar här och nu - PUNKT !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar