onsdag 2 december 2009

Ditt & datt

Så kom då äntligen kylan. En fantastisk dag har det varit där solen faktiskt har visat sig HELA dagen. Uffe åkte till Oslo igen igår och kommer hem i natt.
Naturligtvis spydde Elin när vi kom hem från dagis - det är ju så jäkla typiskt att det händer när jag är ensam hemma. Jag har en sån himla spyfobi så det är löjligt. Jag blir världens sämsta mamma kan jag säga. Vet inte om hon är magsjuk men det verkar inte som om det är det. Hon spydde även natten mellan fredag och lördag när farmor var här och var barnvakt. Men på lördagen var hon hur pigg som helst och det har hon varit fram till nu. Hon är fortfarande hyggligt pigg men klagar på ont i magen och illamående. Hon har bara spytt en gång och då liksom hostade hon upp det pyttelilla som kom. Hon säger att hon gör så att hon hostar upp det för att det ska komma upp så jag blir lite osäker på om hon "framtvingar" det själv......
SUCK SUCK SUCK SUCK HATAR HATAR HATAR

Just nu sitter hon inlindad i ett lakan på toagolvet efter att ha badat. Hon ville sitta där för det är mysigt (golvvärmen ?) och jag är nöjd med det för då är jag en bit ifrån......tyvärr säger hon att hon mår lite mer illa. Får för mig att hon har lärt sig säg det för då får hon min uppmärksamhet.....

"Kom och ta mig långt härifrån, långt härifrån, långt härifrån......" (Brandsta City Släckers, men jag tror inte det var det här tillfället de tänkte på när de skrev texten)

Har precis bäddat om henne nu - hon fick för sig att hon ville sova på golvet i badrummet och när hon mår illa får hon nästan vad som helst - utom att äta !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar