lördag 19 december 2009

Long time no see

Shit vad tiden går fort. Har inte skrivit sedan i måndags så nu är det dags. Nästan en vecka har gått och jag har bara varit på jobbet i måndags. Tis, ons & fre var semester och tor var det kurs.
Har varit i stan 2 ggr, en gång tandläkaren kombinerat med julklappsshopping, nästa gång julklappsshopping med Emelinn. Nu är det bara en klapp kvar.
I går kväll var jag med Helena & Matte och kollade på Peter Jöbacks julkonsert på Globen, vilken underbar röst, hade gåshud mest hela tiden !

I övrigt har jag lite konstateranden:

Varför går man på gym med en enorm mage och bara kör armar ???? Och dessutom stönar så det ekar i hela lokalen, redan efter 3 reps ???

VARFÖR ger man sig ut och kör i en snöstorm om man pendlar mellan 10 och 20 km/h ????
Trodde jag hade blivit lite lugnare i trafiken då jag inte upplever att det är fullt så många idioter ute i trafiken längre. Men efter att ha hamnat efter det jäkla apskaftet som höll 10-20 km/h så föll jag tillbaka i gammal (o)vana. Det kan jag säga - aldrig ligger ordet ARSLE så bra i munnen som när man skriker det högt åt en idiot i trafiken. (Tur barnen inte var med....även om det händer när de ÄR med ibland)

Plötsligt är det vinter på riktigt igen. Igår kväll hade vi -16 grader och i morse -5, det svänger kan man säga.

MAC är inte helt enkelt att gå över till när man kört PC så länge som jag gjort......måste hitta ngt enkelt bildredigeringsprogram. Som det är nu fixar jag inte att lägga in bilder i bloggen från Mac:en, kan inte fixa rätt storlek på dom.....

Min C30 är jag supernöjd med !

Har fortfarande inte sovit en enda hel natt sedan 6/8 MEN jag vaknar iaf oftast bara EN gång/natt, även om det tar lite tid att somna om.

Att jag VERKLIGEN borde hitta ett annat jobb. Ibland funkar man inte ihop med alla, så är det bara !

Att jag har ätit godis.....and lot´s of it.....de gånger de hänt....vilket är alldeles för ofta, tyvärr.
Nu kommer jul & nyår och efter det är det nya tag !

Julklappslotteriet hemma hos Jonas var jättetrevligt men varför gick jag därifrån utan klapp ??? Otur i spel.....tur i kärlek !

Vi har fortfarande inget ställe att bo på i Thailand....men det löser sig nog !

Klart billigaste lunchen köper man på Jensens Böfehus (hittade inte det danska ö:et - sorry). Emelinn och jag åt 150g kycklingfilé med friterade potatisskivor och god sås - maten kostade 49:- (200g 59:-). Pepsin till kostade 35:-!!!! Men man kan ju drick vatten :-)

Att nu kommer jag inte på mer att skriva så jag slutar med löftet om att försöka uppdatera liiiite oftare !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar