fredag 11 december 2009

JAG VET.....

.....att jag jag har varit usel på att uppdatera bloggen men det är så himla mycket hela tiden. Den här delen av året är stressig !

Vad har hänt sedan förra söndagen då ?
Inte supermkt, med en del.

Jag och min granne, Helena, var på bio i torsdags. Det var Södra Dalarnas Sparbank som bjöd på tilltugg, bubbel & godis på Skandiabiografen. Uffe repeterade med Jöback och kunde inte gå.
Vad i såg ?
"Luftslottet som sprängdes", den var superbra men jag tycker nog att de andra två var liiite vassare.
I går, fredags, var jag på julbord på Källaren Movitz i Gamla Stan med jobbet. Supergott och fantastiskt trevligt var det allt.

Barnen är lite småsnuviga mest hela tiden tycker jag men det är väl allmäntillståndet så det är väl bara att vänja sig antar jag.
Elin var så kul i bilen från dagis härom dagen.
- Mamma, visst kan man inte ha samma nummer ?
Vaddå inte ha samma nummer, undrar jag.
- Jamen, visst KAN man inte ha samma nummer, säger hon igen med ilsket tonfall (hon blir alltid irriterad om jag inte fattar allt hon säger direkt)
- Men Elin, jag fattar faktiskt inte vad du menar, säger jag.
- Men Lars har ju 5002758.
DÅ fattar jag, hon menar att man inte kan ha samma telefonnummer.
- Men Elin, sa jag, HUR kan du veta Lars nummer utantill ? (det saknades bara sista 6:an)
- Mormor gav mig en lapp med hans nummer så därför kan jag det !

Så enkelt alltså. Fotografiskt minne ? Det kan hon iaf inte ha ärvt av varken mig eller Uffe !
Vårt hemnummer har hon ingen aning om, kanske dags att ge henne en lapp med det på !

Uffe stack till Gbg i morse för premiären med Jöback ikväll.
I morgon är det dags för Helens 40-års mottagning. Inte lätt att komma på ngn present inte, och ingen hjälp får man.

Tyvärr har jag, sedan en månad tillbaka, så jäkla ont i mina tänder. Det började med att tandköttet i överkäken blev irriterat, blödde massor och gjorde ont. Sedan blev det visdomstanden & tanden bredvid i vänster nederkäke, samtidigt som porslinskronan i höger nederkäke. Nu har det spätts på med visdomstanden & tanden bredvid i höger överkäke.
UNDERBART....får snart börja passera maten tror jag. Humöret blir ju sisådär när man har en molande värk hela tiden. Tur jag ska till tandläkaren på måndag....känns som om det kan bli dyrt.

2 kommentarer: