fredag 4 december 2009

Frisk ?

Nog var det magsjuka alltid, som Elin hade. Men som tur var en kortvarig sådan. Den började vid 16 och hon spydde sista gången 21 samma kväll. Torsdagen var hon ganska vek men nu på morgonen (fredag) verkar hon piggare.
Min fantastiska man kom ju, som tur var, med ett tidigare plan hem från Norge på onsdagen. Han kom som "The knight in shining armour" så att säga.
På torsdagen var jag iväg på kurs och på hemvägen köpte jag 10 röda rosor till maken, dom är han väl värd !
Har sovit 2 nätter i rad nere i gästrummet, hade jag försökt sova i sovrummet så kanske det på sin höjd hade blivit 1 timmes sömn. När ngn har magsjuka hemma så vaknar jag av vartenda ljud som förekommer och sedan ligger jag vaken i fast övertygelse om att någon ska spy. Löjligt ? Absolut, men jag funkar så !
Alltså, ner i gästrummet, stänga dörren och plugga in öronpropparna.

Idag börjar repetitionerna med Peter Jöback för Uffes del. Han kommer att vara där till och från framöver. Förhoppningsvis kommer jag att få se showen i Globen den 18/12.

Har några små hålrum i frysen som jag ska se till att fylla med något gott. Recept finns det ju så att det räcker !

Ska packa lite åt sonen också, han ska på hajk med scouterna fre-sön i Lissma.

HUR ska Uffe och jag hinna med att se "Flickan som lekte med elden på bio" innan den 9/12 ? Ingen aning, men det datumet har vi fått en inbjudan av Södra Dalarnas Sparbank (som vi har), att se den 3:e filmen i serien, med dryck & tilltugg på en biograf i stan (har glömt vilken).

Måste hinna köpa en 5-årspresent till på lördag också, då Elin ska på kalas till sin stora kärlek, David.

Sen ska alla julklappar inhandlas också, ett tandläkarbesök är inplanerat, en 40-årsfest, adventskaffet, ett julbord i stan, vi ska hinna till Hedemora innan jul, en tatuering till har jag inplanerad.
Det känns som om december månad bara kommar att rusa förbi.....julafton ska dessutom firas här i hemmet, så det ska förberedas......Phuuuu, men det fixar sig alltid !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar