fredag 1 januari 2010

Nytt år, nya möjligheter

Visst låter rubriken positiv ? Det är den oxå och förutsättningen för att den rubriken ska slå in är nog att jag finner et nytt jobb....och det är INTE enkelt, ska Gudarna veta !!! Alternativt att det sker ngn större förändring på det jobb jag har.....och sannolikheten för det är nog lika med NOLL !

I alla fall så hade vi en suprskoj nyårsafton igår. Jonas var här (Pelle var sjuk) och vi åt den mat som var tänkt och jag tror jag lyckades med allt, tyckte iaf själv att det var fullt ätbart. Jonas kom som värst jultomten, med 2 flaskor Amaroneviner (yummie) till mig, en flaska Japansk whiskey till Uffe, tekniklåda & radiostyrd bil till Pontus samt pärlset och pyssellåda till Elin. Då hade ändå både Uffe och jag sagt att han inte skulle ta med sig ngt...... Selektiv hörsel ?????
Vid midnatt så var det då dags för höjdpunkten i Pontus kväll - smällarna. Elin tyckte, som vanligt, att det var lite läbbigt. När vi bränt av våra och skålat med grannarna tvärs över så knallade vi bort till fam Meurk-Runeborg för att skåla med dom oxå. Det slutade med att vi satt inne hos dom och med deras gäster fram till 4 på morgonen. Jäklars vad det var trevligt, mycket skratt blev det, och ett frieri minsann !
Uffe gick i förväg hem och ungarna låg i sina sängar när Jonas och jag kom tillbaka. Kvällen slutade med snack i soffan och inte förrän 6 på morgonen kom vi i säng !

Vet inte vad som är fel när vi (Uffe och jag) sedan vaknar 10.00, av oss själva ! Ungarna sov till 11.30 - varför i hela fridens namn kan inte en annan få sova så länge ????

Det blev en MYCKET seg nyårsdag kan jag säga. Sen frukost/lunch, mer prat i soffan, framåt 15 åkte Jonas och vi integ soffläge igen. Uffe slumrade ett tag under Ivanhoe.


Till middagen på kvällen hade vi cocktailtomater. Dom kan man bevisligen ha skoj med, Elin hade iaf det:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar