måndag 11 januari 2010

Tiden går

och fort går den !
Tack och lov får man ju säga, den här årstiden. Vår Thailandsresa närmar sig med stormsteg och nu börjar funderingarna på vad som gäller ang. vaccinationer. Ungarna ska ju få sin andra svininfl. vaccination samtidigt som vi alla ska ta Twinrix vaccinationen. Måste kolla i vilken ordning man ska ta dom. Har för mig att man inte kan ta inflvaccinet om man tagit Twinrix, tvärtom har jag ingen koll på.
Ska även ordna nya pass till mig och barnen.
Vi har iaf hittat och bokat ett hotell, 100m från Karon beach, det blir nog toppen. Det ligger i en lugnare del av Karon, mot Kata till.

Planerar även en resa till Köpenhamn med våra trevliga grannar Matte & Helena i april/maj. Matte blir ju sådär gammal (40) och ska ha fest så vi ska ta en avstickare till bordershopen i Puttgarden en dag. Barnfri resa ska det bli och det ser vi fram emot, ska bli skoj.

I går var vi med barnen till Torvalla simhall och busade, det var skitskoj. Speciellt när Elin skrek, högt och ljudligt -Låt bli min mamma !!! när Uffe försökte få tag på mig i vattnet. Det vändes på en hel del huvuden :-)

Nu ska jag ta tag i det där med veckomatsedel igen, och försöka lägga ut bilder. Använder faktiskt mest Mac:en nu, vi börjar så smått att snacka samma språk, men jag har fortfarande problem med att lösa det där med bilder från kameran. Jobbar vidare på det.

Jobbet har börjat igen och det känns enormt motigt för tillfället, ser ingen glädje i något men hoppas på att det ska lösa sig framöver.
Sover sämre igen men fick iaf en hel natts sömn EN dag under ledigheten i jul. Man får vara nöjd med det lilla :-)

I går såg jag en underbar och helt fantastisk dokumentär på 2:an, "Hästmannen". Jag har sett den förr men var tvungen att se den igen. Det handlar om en man som driver sitt eget jord/skogsbruk, sin föräldragård, med gamla metoder och gamla maskiner. Han sliter som ett djur med sina 3 ardennerhästar som verkar älska honom. Han har även mjölkkor och det förhållandet han har till dom existerar nog inte i dagens "massproduktion". Jag blir både faschinerad, imponerad och ledsen när jag ser den. Den är klart sevärt och finns säkert på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar