fredag 22 januari 2010

VAB

Så var det dags att vabba igen då. I tisdags var hela familjen och tog sprutor, barnen fick sin andra svininfluensaspruta, Uffe tog oxå en & sen tog allihop första Twinrix sprutan (av 3). 1800:- gick kalaset på....och då ska vi ha två var till för samma summa....Hualigen.
I alla fall så passade jag på att fråga om ett sår Elin haft under näsan som bara blir större och större och äckligare och äckligare. Det visade sig vara svinkoppor (mycket svin ere) och då är hon inte välkommen till dagis. Så onsdag-fredag så är vi alltså hemma. Ovanpå detta så fick hon såklart biverkningar av sprutan (infl.sprutan alltså). Klockan 3 på natten vaknade hon och skrek att hon mådde illa och hade ont i magen. Eller snarare så skrek hon att hon ville hoppa i badkaret. Hon har nämligen fått för sig att om man bara badar så försvinner illamåendet. Det är såklart vårt fel. När hon var mindre & magsjuk så satte vi henne i badkaret - enklast så:-) Det betyder att när hon mår illa vill hon i badet.....
Satte henne i badet och jag satte mig på toastolen med Macen, Uffe gick o la sig. Magvärken tilltog och när klockan närmade sig 5 på morgonen så hade jag läst på nätet att en biverkning av vaccinet var just illamående och magont.......Till slut gallskrek hon så att Pontus vaknade och trodde hon höll på att dö...Fick i henne an Alvedon och så småningom så gav värken med sig och hon somnade i min säng - jag tog hennes och somnade framåt 6-tiden....
Pontus mådde inget vidare när han vaknade, även det av sprutan skulle jag tro, så han fick vara hemma på tisdagen.
Så rusade den veckan förbi och nu är det fredag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar