söndag 6 februari 2011

Jag veeeeeet....

.....att jag är usel på att uppdatera bloggen......men var finns TIDEN ????

Har varit en bra och dålig vecka !
Har fått reda på att en vän och arbetskollega har gått bort i lungcancer helt oväntat. Det tog bara en månad efter beskedet och sedan var hon borta. Känns helt overkligt ! Har fått så mkt hjälp av henne genom åren och alltid med ett leende på läpparna. De gånger jag har varit på möten i kommunhuset har vi alltid försökt ses och luncha tillsammans. Luncher fulla av "tjejsnack" och massor av skratt !
Hoppas du är i en bättre värld, Ann, där det inte finns en massa hemska sjukdomar som cancer !

Här hemma har det varit en intensiv vecka, sådär som det gärna blir efter en veckas ledighet.
Vi saknar Vemdalen och det var nog en av de bästa semestrar vi haft tillsammans - skitskoj !

Uffe har börjat ett nytt jobb som ansvarig för Stockholmskontoret på Mediatec, som ligger i Bromma. Jag håller förstås alla mina tummar för att han ska trivas där och att allt går bra !

I går så var hela familjen på Östasiatiska muséet och tittade på utställningen om Terracottaarmén från Kina. Fantastiskt, nu är drömmen att få se hela, den fullskaliga armén (någon av dom) på plats i Kina, det vore häftigt ! Elin uppskattade kanske inte besöket fullt ut dock :-)

På måndag ska jag till ortopeden i stan med Pontus. Han har ont i sina hälar och jag tror att det beror på att han pronerar så mycket. Vi får väl se. Han åker med mig till jobbet på morgonen och sedan äter vi lunch på stan efteråt.

Ha en toppenvecka allihop !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar