lördag 29 januari 2011

Ett fullständig misslyckat restaurangbesök !!!

Varje gång vi varit i Vemdalen (10 år nu) så brukar vi, i slutet av veckan, äta gott på Högfjällshotellets Restaurang. För det mesta har jag valt rödingfilé och aldrig blivit besviken.
Denna gång var jag nog allt liiite besviken redan på menyn.
4 olika förrätter
3 pasta rätter, 200 g grillat kött (fisk, fågel el. nöt) m tillbehör samt en 3-rätters bestående av Kantarellsoppa, renfilé eller röding samt camembert m hjortronsylt för 398:-
Barnmenyn bestod av hamburgare, chicken nuggets, oxfilé eller pasta.
4 olika desserter
Uffe, Pontus & jag hade sedan länge bestämt oss för en 3-rätters och Elin för chicken nuggets. Uffe och jag tänkte dessutom dela på en flaska vin..

Dock ville vi gärna byta ut menyns dessert då ingen av oss gillar camembert som dessert. Det var dock den dyraste rätten (98:-) på dessertmenyn så vi trodde inte att det skulle bli ett problem men OJ vad vi bedrog oss. Se, det gick INTE !!!!
Däremot var vi välkomna att ta bort desserten från menyn och bara äta 2 rätter och därefter kunde vi välja en annan dessert. En 2-rätters skulle kosta 235:- (desserten kostade alltså 98:- !!!).
Vi var alltså villiga att betala 398:-, välja bort den dyraste desserten (98:-) och ta en billigare.
Men det gick INTE !!! FY FARAO FÖR INSKRÄNKTA RESTAURANGCHEFER !!!!
Snacka om att det fullständigt förstörde vår kväll ! Det är ju inte varje dag man tar med hela familjen på en "finare" restaurang.
Uffe & jag valde varsin pasta och barnen hamburgare, chicken nuggets - det är ju inte så att det kryllar av matställen här så det var inte läge att bara gå.

Barnens mat var under all kritik. På Elins tallrik låg osaltade pommes & 5 bitar nuggets, på Pontus tallrik låg pommes, hamburgerbröd & hamburgare. Barnen erbjöds ketchup till - inte en tillstymmelse till grönsaker, ingen dressing eller annat på hamburgaren.

Vår mat smakade som något jag kunde ha svängt ihop själv lite snabbt. På min pasta hade de lyckats på laxen torr - imponerande eftersom den låg i en sås !

SÅÅÅÅ BESVIKNA - AAAARRRGGGHHH !

De kunde ha tjänat ca 1500:- på oss, nu gick vi därifrån med en betald nota på 538:- och missnöjda kunder som kommer att berätta om missnöjet för folk som ska hit !
En uppdatering på FB vart det oxå.

Skönt att man fick lite god mat i toppstugan dagen efter.
Vi åt lunch där uppe i full storm. Det blåste så mkt att det var omöjligt för Elin att stå för sig själv utan att blåsa omkull. Liftarna stängdes också. Har aldrig varit med om en sådan vind förut, häftigt !
Iaf så åt jag rökt lax med kantarellstuvning, makalöst gott (o bra mkt billigare än rätterna på gårdagens meny). Avslutade m en Skibum (varm choklad, grädde & rom), den var tyvärr kall när jag fick den så jag klagade och fick en ny. Som plåster på såren verkade det som om jag fick en 8:a isf en 4:a......det kanske var tur eftersom Uffe lurade ner mig i en svart backe på hemvägen !

Trots att det blåser storm så är det faktiskt sol ute idag igen, snacka om att vi har haft tur med vädret !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar