torsdag 2 september 2010

Dubbelmoral

Jag försöker att äta nyttigt, kan sköta mig en hel dag men sedan, på kvällen, kommer suget efter sött.
Det är här dubbelmoralen kommer in, eller ska jag skriva dubbeldubbelmoralen ?

Nr 1 - det är ju att jag äter nyttigt hela dagen men sedan faller för sötsuget på kvällen

Nr 2 - Jag tycker att jag är mindre onyttig om jag tuggar söta tuggummin isf att äta glass/godis etc. Kanske är det "nyttigare" MEN inte om man gör som jag..... På ÖB kan man nämligen köpa en hel påse med en blandning av Shake, Jenka & Funny och jag nöjer mig såklart inte med ett par tre stycken. Inte alls - jag tuggar mig genom HELA påsen (ca 30 talet tuggummin). Sen sitter jag där med ömmande käkar.....och tycker att jag varit duktig som inte tog en glass istället - den hade säkert inte innehållit hälften så mkt socker som jag nu får i mig.

Så nog är det dubbelmoral alltid !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar