torsdag 23 september 2010

JAG är sjuk !!!

Så snart ungarna började krya på sig så var det alltså min tur ! En hosta som inte är av denna värld har drabbat mig och suttit i sedan ons förra veckan. Hade dessutom jobbigt att andas samt ont i ryggen. Med anledning av det så åkte jag till SöS akuten på torsdagen. Har fått "order" om att göra det av doktorn när jag får dessa symptom (då jag haft proppar i lungan tidigare). Från 10.15-17.15 var jag där, fick en Heparinspruta ganska omgående och en del prover samt EKG togs. I övrigt så bestod tiden mest av att ligga på britsen och vänta på en tid till datortomografi. Som tur var visade den röntgen ingenting och det var ju en lättnad. Hade hög snabbsänka som tydde på ett virus samt att musklerna mellan revbenen är irriterade av ngn anledning (hostan ?). Fick åka hem, skönt !
Ont i revben och ffa liksom under dom mitt fram hade/har jag allt. Det gör skitont stundvis när jag hostar. Hostan eskalerade efter sjukhusbesöket och mycket sova blev/blir det inte. Var till vårdcentralen i ren panik för att få hjälp men tji fick jag. Den enda hjälp som fanns att få var hostmedicinen Cocillana Etyfin och den kan inte jag ta efter att ha opererat bort gallblåsan. Gjorde det misstaget EN gång och det var en gång för mycket. Smärtorna jag fick var 100 ggr värre än alla gallstensanfall tillsammans !!
Iaf sjukskrev han mig veckan ut, jag hade aldrig kunnat sitta på jobbet med den här hostan och tröttheten !

En infart sattes på SöS....eller jag menar på armen

1 kommentar:

  1. Hittade hit när jag googlade om ont i magen efter att ha tagit cocilana. Min man har gjort precis samma misstag som dej.. Och har nu skitont! Men bra att veta att det nog var hostmedicinens fel, blev ju livrädd här när han inte haft så ont sen han for in och fick op akut.

    SvaraRadera