onsdag 1 september 2010

Jag är sjuk - en historisk händelse !

Japp, JAG är sjuk. Hur ofta händer det ??? Typ aldrig !
Natten mot tisdagen vaknade jag åtskilliga gånger för att jag hade så ont i halsen.
Frös hela tisdagen på jobbet, sådär riktigt inifrån, så att man inte blir varm.
Kröp ner i ett riktigt hett bad när jag kom hem och blev varm för stunden men så snart jag klev upp så började jag hacka tänder. Inte hjälpte det med både fleecetröja & fleecefilt heller !
Tog en Ipren och när den kickade in så blev det motsatt verkan - jag svettades som bara den.
Men tror ni jag hade feber - NOPE, inte jag inte. Jag har bara begåvats med alla symptom på feber med att termometern skulle påvisa något slags faktum kan jag bara glömma.
Ont i kroppen har jag oxå, som en riktigt rejäl träningsvärk (och det brukar jag ju inte ens få när jag tränar efter ett långt uppehåll !)

Inte blir det bättre av att jag har en grym låsning i nacke/rygg sedan i lördags, kan fasiken knappt vrida på huvudet emellanåt. Det bidrar ju inte heller till god sömn.

Nä, det här vill jag inte vara med om. Har ingen lust att öka de oerhört få sjukdagar jag har haft under mina 20 anställningsår i kommunen. Ska ju dessutom på bröllop i dagarna 3 i helgen och då bara MÅSTE jag vara pigg & kry !

Håll tummarna för mig, tack !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar