måndag 13 september 2010

Nu får det vara NOG !

Jaha, så var man sjuk igen då ! VAD är det som händer egentligen ? Jag är ju ALDRIG sjuk !
Ja, alltså såååå sjuk är jag ju inte egentligen. Jag skulle kunna gå till jobbet i morgon - om det var så att det bara var JAG som var sjuk men så enkelt är det inte. Pontus är verkligen genomförkyld men har ändå tappert varit i skolan idag (alvedon och vila hos skolsköterskan blev det dock) men i morgon får han vara hemma. ven Elin får vara hemma i morgon, hon har ont i halsen och hostar - hade dåligt samvete redan i morse när jag lämnade henne....
Uffe lämnade landet i precis rätt tid för att slippa bacillerna.

En sväng till jobbet blir det dock iaf - på eftermiddagen då jag har möte med skolledningen. Då får Elin vara hos brorsan som också är hemma och är sjuk.

Är dock liiiite bekymrad över att det hugger i ryggen på mig. Det har det gjort i ca en vecka nu, till och från. Får samma känsla i kroppen som när jag hade propparna i ena lungan. Emellanåt upplever jag smärtan som andningrelaterad, emellanåt inte....blir inte riktigt klok. Eftersom vårdcentralen inte är ett alternativ i det här fallet så blir ju allt så mkt krångligare - jag måste sätta mig på SöS akuten - och alla vet ju att väntetiden inte direkt räknas i minutrar där....
Avvaktar nog lite till men det känns dock lite läbbigare när man är ensam hemma med barnen måste jag säga.
Antagligen är det bara en sträckning (*håller tummarna*)

Var till vårdcentralen med Pontus idag. Han har problem med att det tjuter/smärtar i öronen då och då. Han har haft det en tid men jag tycker att det blivit värre.
Vi ska tillbaka på onsdag em så får vi se vad de säger.

Elin är fortfarande superstolt över sina örhängen och vill verkligen att alla som träffar henne ska påtala att hon har hål i öronen. Det är ju kanske inte direkt ngt som man lägger märket till dock :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar