tisdag 2 november 2010

Mer bakning men det var inte min dag.....

Hade semester i måndags och vad gjorde jag då ??? Jo, jag bakade såklart, vad annars ?
Men det visade sig inte riktigt var min dag - eller åtminstone borde jag inte ha ägnat den åt bakning !


Bad maken köpa med sig Kesella hem då han varit och klippt sig. Han gjorde som jag sa och jag ställde den i kylen. När jag var klar med saffransrutorna på bilden här ovan, så stod Kesellan kvar, oöppnad i kylen - SUCK NUMMER 1 !


Sedan gav jag mig på att göra mjuk pepparkaka. Dubblade receptet och det räckte till 3 formar. 1,5 av dom brände jag - SUCK NR 2 !


Efter det blev det dags att göra en smarrig kolapaj med mörk & ljus kola. När jag fyllt pajskalet med den mörka kolan och ställt undan pajen i väntan på att den skulle stelna så kommer jag på att jag glömt blanda i 50g smör......SUCK NR 3 !!


Kryddig farinkaka blev det två av - INGEN SUCK !!

Avslutade med 40 st Dumlegrottor. Ser, när de börjar jäsa i ugnen, att folieformarna är rejält under dimensionerade. Det kommer att bli en viss kamp för att få dom ur formarna när de ska ätas....SUCK NR 4 !!

Som sagt - inte en bra dag att baka på......ska inte göra det på min semester någon mer gång !

1 kommentar: