lördag 27 november 2010

Stockholm Camel, jag menar Horse Show

Igår var jag, Helen & Elin på Globen för att titta på årets upplaga av Stockholm Horse Show.
Det säger tyvärr en hel del när KAMELERNA var höjdpunkten...... Vi var alltså på kvällsshowen, 19-23.15. Den innehöll bl.a TRE hopptävlingar.....Stjärnhoppningen, som iof var kul att se, en 1.40 och en 1.45 klass. Elin tyckte det var trist så vi besökte Annexet under en av klasserna. Sedan var det en kort reiningclinic med Anky van Grunsven på engelska med dålig ljudåtergivning. Ett lång, rörig, inledningsnummer........och ett liknande avslutningsdito.
Bäst behållning var att se kamelerna, det var bl.a en Pa de Deux med en arabiskt fullblod och en kamel där kamelen (det var ju lixom den man tittade på - hästar har man ju sett förr) gick skänkelvikning och gjorde seriebyten i galopp - coooooolt !
På slutet kom det in en kamel som drog en vanlig hästvagn - det har jag aldrig sett förr !

Dåliga bilder - jag vet, de är tagna med mobilen och motiven stod ju aldrig stilla...


En kamel drar en vagn


Ibland fick jag plocka upp Elins haka från golvet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar