söndag 14 november 2010

Phuuu

Varenda ledig timme går åt till att baka, herrejösses.
Och ändå ligger jag efter - ordentligt. 21 sorter klara 19 kvar och dagarna är fulla med annat så det finns inte så mycket tid. Men det ska nog lösa sig - det brukar det ju göra :-)

Uffe är i Malmö fre-tis och sedan åker han till Karlstad eller Karlskoga- jag kommer faktiskt inte ihåg och så jäkla noga är det ju inte för mig (värre om Uffe inte kommer ihåg).

I går var det en fullspäckad dag. Bakade på morgonen/förmiddagen, sedan Elin till dansskolan 11.30 och Pontus följde med för efteråt gick vi på McD och käkade. Fortsatte sedan till ÖB för att jag skulle köpa saffran (billigast där) och mandelmassa. Kom ut med mandelmassa, munskölj, tuggummi, folieformar & diverse annat men INGEN saffran !!!
Sedan blev det Jula och till sist, som avslutning, storhandling på Willys. Rabblade saffran, saffran, saffran som ett mantra i affären. Till och med i kön till kassan - men inte fanken hjälpte det. FAN sa jag då jag plockade i matvarorna i kassarna och kom på att jag glömt mitt saffran - IGEN och bara inte ORKADE ställa mig i en lång kö igen !
Killen i kassan undrade vad som var fel och jag berättade.....pärlan lät mig köpa saffran direkt - utan att ställa mig i kö. PUSS på honom !
Man kan bli glad för mindre !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar