onsdag 22 april 2009

Denna dagen vill jag glömma!

Kurs hela dagen i kommunens nya personal- och lönehanteringssystem. Programmet låg nere större delen av tiden och jag känner mig så maktlös att jag inte vet var jag ska ta vägen. Är jag helt dum i huvet ? För det är så det känns. Införandet av detta program har gått på tok för fort. Jag mäktar inte med utan känner att jag är på ett konstant dåligt humör. Har nu fått 2 heldagars utbildning i något som förmodligen hade behövts en utbildning om många, många fler dagar och under en MYCKET LÄNGRE period.
Jag tippar att 25% av lönerna på min skola kommer att bli felaktiga när aprillönen betalas ut och gissa vem alla kommer att komma till då ????
Scheman saknas i systemet, scheman är felaktiga mm mm Att lägga in ett schema är ingen självklarhet, det som verkar självklart är långt ifrån just det.

Idag finns det INGENTING som kan få mig glad hela vägen till hjärtat men ett leende kan jag allt pressa fram, om än väldigt ytligt. Förhoppningen om att det skulle kännas bättre i morgon är inte så stor.
Allt detta kan formas till ett ord- MAKTLÖSHET - för att
- jag hinner inte med
- jag kan inte påverka
- jag kan inte upprätthålla en hög servicenivå
- jag tar mig inte ur den negativa spiralen
- jag ser inget slut
- jag känner att jag inte klarar av detta
- jag känner att jag inte får den support jag behöver
- jag vill inte känna såhär men kan inte lösa det själv !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar