onsdag 1 april 2009

Såååååå klantigt

Elin följde med Molly hem efter dagis. Pontus hade utegångs/data/tv-spels förbud (eg förbud mot allt utom att läsa eller städa sitt rum) efter en dumhet han gjorde igår. Uffe jobbade så det blev bara jag och sonen till middagen. Började laga middagden 17.30 och insåg att det var i senaste laget eftersom Helen och Emil skulle komma och hämta Pontus 18.15 för att åka till scouterna. Vid 17.55 satt vi vid matbordet och åt :
Tortellinigratäng med ricotta och mozzarellaost, gott.

När klockan är 18.10 så går Pontus på toa och han är ännu inte ombytt. Jag stressar på honom och vid 18.20 är han påklädd, 18.25 står vi utanför dörren. 18.30 - fortfarande ingen Helen, jag ringer hennes mobil, inget svar. Jag skulle dessutom hämta Elin 18.30 hos Molly. 18.32 får jag tag på Helen i hemmet och hon fattar inte alls varför jag stressar, klockan är ju bara 17.30 !!!!
Alltså har vi stressat helt i onödan, det var bara att gå in igen......(mitt eget lilla aprilskämt till mig själv:-) SUCK !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar