onsdag 15 april 2009

Idag och Uffes älskade dörrförsäljare

BADFLICKA

Dagens middag, spaghetti med kastanjechampinjoner, bacon och ruckola som bräserats i vitt vin.
De övriga familjemedlemmarna gillade det skarpt men mig är det nog ngt fel på för det var INTE i min smak alls.
Jag frågade Elin vad hon ätit till lunch på dagis idag, köttfärssås och spaghetti blev det omedelbara svaret. När Pontus efter 10 minuter deklarerade att han ätit fiskpinnar (som tydligen inte var goda) så hade plötsligt Elin ätit det till lunch. Efter ytterligare 10 minuter så kom hon på att det nog var blodpudding hon hade serverats.......
I vanliga fall brukar spåren på kläderna avslöja sanningen men idag var hon ovanligt ren !
Uffe har precis avsnoppat två dörrförsäljare som bara Uffe kan..... Jag tror att de hann presentera sig men det var nog allt de lyckades förmedla innan min man talade om exakt vad han anser om just dörrförsäljare. Jag kan inte annat än hålla med honom men jag hade nog inte klarat av att tala det klarspråk han gör:-)
När han kom upp på övervåningen applåderade mina båda barn...
Nu kör han Pontus till scouterna och Elin sitter i badet. Jag ska snart bli upphämtad av Helen och så ska vi åka till gymmet och få en introduktion. När jag var där sist så fick jag lite Star Trek feeling - spejsat värre, inte en hantel i sikte:-) Tack och lov var det vanlig människor och inga aliens där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar