lördag 18 april 2009

Jag har gymmat

Kära nån, min kropp säger upp sig !
Körde först en timme enligt mitt träningsprogram och sedan 30 minuters cirkelträning i grupp. Det var jag och ett gäng äldre damer, undra om det berodde på att det var tidigt på lördag morgon eller om det var för att passet skulle vara "light" - jag tror på det första alternativet för lätt var det INTE.
Man jobbar med maskiner som funkar med luftmotstånd, man jobbar för fullt i 45 sekunder sedan byter man maskin - tror det var 11 olika varianter. Hög musik och en jäkla tränare som springer omkring och hejar på - och som om inte motståndet var tufft nog på maskinerna så går hon runt och "hjälper till" att hålla emot så det går ännu trögare.
Just som jag gör det sista taget på maskinen som fullkomligt kört slut på mina armar så inser jag att nästa station är armhävningar där den snälla tränaren gärna lägger en hand på ryggen och trycker en neråt för att göra det jobbigare.......
Men NU är det skönt om än lite jobbigt att lyfta armarna för att skriva:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar