torsdag 4 juni 2009

Ett break

Ett välbehövligt break...om man nu kan kalla det break? I måndags kväll lämnade vi Pontus hos Lars, han ska bo där denna vecka. Efter det så åkte vi till Hedemora där vi övernattade. Morgonen efter lämnade vi Elin & farmor och åkte bil i 8,5 timme till Köpenhamn. Vi tog in på Copenhagen Plaza och promenerade, i solen, till Nyhavn och åt en god middag.Balkong hade vi och utsikt mot centralstationen

Morgonen efter stack vi, efter frukost, till Puttgarden och Bordershopen. Vin, cider & öl blev det bl.a inför min kommande 25-årsfest.

En god lunch på Tysklandsfärjan....

Mycket kallare väder idag. Snabb promenad upp och ner på Köpenhamns gator efter Tysklandsäventyret, på jakt efter en restaurang (det finns 1000-tals men man är ju kinkig). Till slut fann vi en italienare som serverade riktigt god mat.

En Strawberry Daquiri på baren i hotellet efter middagen - gott.

Sista natten blev en pina...inte nog med att sängarna var stenhårda, jag kunde bara inte sova. Vi lade oss vid 23.30, jag somnade vid 1-tiden, vaknade igen vid 2, vred och vände på mig 28000 gånger. Klockan 04.00 gick jag upp & tog en värktablett (hade jätteont i ryggen) samt en av de små vita. 04.45 tittade jag på klockan sista gången sedan måste jag ha somnat. Vaknade 08.30, frukost & sedan åkte vi hemåt. Den lilla vita, som inte verkar få mig att sova så mkt bättre, bidrog till att jag levde i ett zombieliknande tillstånd fram till 15-tiden.....
150 mil på 4 dgr, inte direkt en vit strand på Maldiverna men det var skönt att komma bort ett tag iaf. I morgon åker vi till Hedemora för att fortsätta till Gävle på lördagen för ett släktkalas, åter Hedemora lördag kväll och på söndagen åker vi HEM !!!!


2 kommentarer:

  1. Mem vad har vi här då? En trevlig och fin blogg, men inga kommentarer, det måste jag genast ändra på, en blogg utan kommentarer är som ett....ja jag vet inte riktigt!
    Hur hittade jag hit då, googlade på Adamsskär där jag nu varit i 3 vilda dygn med en nionde klass, ville veta mer historia om ön, men inte på din blogg direkt, Adamsskär finns ju hos dig, fantastiskt med sökmotorer! Ha en fin helg på alla sett och titta gärna in hoss mig så får du se hur fint det är på Adamsskär om du själv inte varit där!
    Mvh Peter Olofsson

    SvaraRadera
  2. Du har alldeles rätt i att det är tunnsått med kommentarer.....skriver kanske inte tillräckligt intressant, det är ju lite mer "dagboksformat" på min blogg. Måste kanske bli bättre på att tala om för vänner o bekanta att den existerar:-)
    Tack iaf för Ditt inlägg !

    SvaraRadera