onsdag 17 juni 2009

Suck, pust och stön !

Tänk, att för någon vecka har det känts som om saker och ting börjar vända men efter gårdagen och idag så känns det tvärtom. På jobbet ligger det högar och väntar som jag, på min halvtid, inte hinner beta av på grund av att alla har samlat på sig en massa frågor till mig under tiden jag var heltidssjukskriven.
På ett sätt ångrar jag att jag inte följde läkarens råd och fortsatten med heltidssjukskrivningen fram till semestern. Det blir lixom ett moment 22 - känner att jag inte riktigt klarar av att vara på jobbet just nu men jag kan inte vara borta för då innebär det att jag ska komma tillbaka från semestern till en ny termin och börja med att försöka göra ett avslut på denna termin. Känner att semestern då skulle bestå i att fundera på hur mkt det är att göra när jag kommer tillbaka.
Kontentan - jag borde verkligen hitta ett annat jobb, synd att man inte har en vettig utbildning i ryggsäcken.
Jag gick "Konsumentekonomisk" linje, det låter ju tjusigt men det enda man blev var utbildad hemmafru, ämnena var bla. matlagning, kostkunskap, barnkunskap, textilslöjd. Vi fick lära oss hur man stryker en skjorta, packar en diskmaskin mm. Det känns som om jag gick i skolan på 1800-talet, och jag som bara ska fylla 25......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar