torsdag 16 juli 2009

Tellus 09

Idag var man, som förälder, välkommen att besöka scoutlägret Tellus 09, där Pontus befinner sig sedan i fredags tillsammans med 800 (?) andra scouter. De kommer t.o.m scouter från Frankrike och Danmark.
Jag är så superimponerad av den enorma organisationen som man ror iland. Lägret är i Kärringboda naturreservat, Grava, Nynäshamn. Det är jättestort och har en massa aktiviteter, stenslipning, korgbindning, kanoter, optimistjollar, radiokommunikation, energiprogram mm mm. De äter god mat, har en cafeteria som heter Tomteland, där serveras lussekatter, risgrynsgröt och glögg av, från topp till tå utklädda tomtar och till julmusik - helt underbart !
V-h sjöscouters läger ligger ca 100m från en fin liten sandstrand.
Lägret håller på i 10 dagar och är slut på söndag. Med tanke på hur Pontus & Emil såg ut så kan jag tänka mig att de behöver sova en vecka.....
Elin hon var hos Frida och lekte hela dagen och Uffe lämnade jag vid turnébussen i går kväll (och jag tog mig hem från stan utan problem - men jag hade en plan B)
Kolla gärna på www.tellus09.se , lösenordet är tellus09nytt (på höger sida)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar