fredag 10 juli 2009

Uffe fattar ingenting !

Idag städades det hus inför morgondagens fest (som iof är utomhus men....)
Uffe åkte på att städa nere i hallen, där såg det ut som om vi var ett helt fotbollslag som bor i huset. Tydligen hade jag 14 par skor framme men jag gick aldrig ner & kolla så jag är inte helt säker på att det är sant !
Han började ställa in lite skor i det förråd där vi har skor och hästkläder mm.
Då kom det ytterligare ett bevis på min makes bristande matematiska förmåga. Han hävdar att vi har totalt 120 par skor - HA, som om jag skulle tro på det.
Nästa felaktighet kom när han påstod att övervägande delen tillhörde mig !
Det förstår jag faktiskt inte, jag som aldrig har rätt skor att tillgå när jag ska någonstans.
Sedan kvarstår ju faktumet att en kvinna ALDRIG, jag säger ALDRIG, kan ha FÖR MYCKET skor och stövlar. Detta försökte jag förklara för Uffe men han bara vägrade förstå. Jag sa att han var välkommen att ringa vem som helst av mina väninnor och få det bekräftat men det ville han inte, den lilla fegisen !
Snart är det dags för höststövlarna, det ska bli såååå kul att gå & shoppa !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar