torsdag 2 juli 2009

Vilse på stan

Efter en varm dag med ett överraskningsbesök av svågern med fästmö, så var det då dags att skjutsa in maken till stan.
Han ska påbörja sin turné med Ulf Lundell och nightridern ("sovbuss") skulle avgå från Kungsbron vid 22. Jag och barnen körde in Uffe och när vi skulle hem började problemen. Påfarten till Söderleden var AVSTÄNGD ! Jag har ju inte många fungerande hjärnceller för tillfället så jag blev jättestressad, det är ju inte direkt så att man stannar till lite och fnular på vilken väg man ska välja !
Ett hastigt beslut och jag var på väg mot Gamla Stan, tänkte åka via Slussen upp på Hornsgatan och sedan ner i Söderledstunneln. Planen kändes vattentät tills jag kom upp på Hornsgatan och får se den oranga skylten som talar om att tunneln är STÄNGD ! SHIT ! Fortsätter Hornsgatan fram, helt planlöst känns det som. Passerar över Ringvägen med tanken, fan - där skulle jag svängt vänster så hade jag ju kommit fram vid Skanstull.
Fortsätter på Hornsgatan och försöker febrilt få min stackars överhettade hjärna att komma på VAR man kommer fram någonstans om man kör hela Hornsgatan fram - kommer inte på det. Stannar till och ringer Uffe som talar om att i slutet finns Liljeholmsbron - tack för det. Samtidigt som jag lägger på luren har min fantastiska son lokaliserat och startat upp GPS:en.
Som ni förstår så kom vi hem till slut.
Vad har jag då lärt mig ?
Jo - att ALLTID ha en Plan B i bakfickan !

1 kommentar:

  1. Hahaha vi råkade ut för det där i helgen, då var folket glada att dom hade en gammal taxichauffis i bilen ;)

    1 - du får inte svänga vänster till Ringvägen från Hornsgatan så du hade blivit lika förvirrad ändå! Haha

    2 - du skulle ha tagit Rosenlundsgatan som är en bit innan korsningen hornsgatan/ringvägen - då kommer du ut i närheten av SÖS o är alltså alldeles nära Skanstull

    3 - det var lite onödigt vetande men OM du skulle hamna i samma sits igen så vet du ;)

    SvaraRadera