lördag 14 november 2009

Elin är rolig hon

Dagens uttalande från Elin 5 år:

Mamma, jag önskar att jag var tonåring.
Varför då ? frågar jag
För då får man både dator, Mp3 och iPhone 3Gs....

Tänk vilka ord hon kan.....

Hon påstod att hon mådde illa igår och gick omkring med spyhinken i handen men det hände inget. Hon vaknade en gång på natten och sa att det "bubblade" i magen men sen somnade hon om. Tyvärr vaknade hon redan klockan 6 på morgonen och gick upp - jag som så gärna hade legat kvar och dåsat några timmar till. Är såååå trött. Inte en hel natts sömn sedan början på augusti....som jag längtar....en enda hel natt....vore underbart !

Idag har jag hunnit med massor. Jag har bakat kolapaj (3 st), chocolate chip cookies, mazariner med kaffesmak samt jordnötsbrownies. Jag har kört 4 tvättmaskiner samt läst ut den underbara boken "Flyga Drake" av Khaled Hosseini - har ni inte läst den - gör det. Ska nu påbörja uppföljaren.

Uffe fortsätter partajandet i Sollefteå....man kanske behöver så många dagar där uppe i obygden för att det ska bli skoj ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar