söndag 8 november 2009

Oj, oj, oj ...jag och dubbelmoral....


Vilken helg det har varit, har fått MASSOR gjort ! Hela lördagen tillbringades i trädgården där vi höststädade, så nu kan vintern får komma (och görna med mycket snö). Vi passade på att inviga eldkorgen Uffe fick när han fyllde år, vi grillade Bratwurst och det funkade utmärkt. På lördagskvällen var vi bjudna på en fantastiskt middag hos våra grannar. Elin sov hos brorsan.

Korvgrillning

Nu till min dubbelmoral..... Jag har inte ätit godis på 9 veckor och det är STORT när det gäller mig. Har även avstått från fikabröd och glass samt druckit sparsamt med läsk. Tycker det har fungerat väldigt bra....hittills....till idag alltså. Fick ett kraftigt återfall....jag har både slickat bunkar och slevar med en frenesi som är makalös, jag har smakat på en kaka samt gjort en dessert som bestod av vit chokladkräm (nä, nä - jag som inte äter godis....men det här var ju en dessert...)
Har i alla fall lyckats producera en hel del bakverk idag, ett bevis på att jag åtminstone inte åt upp allt !

Sockerkaka med rivna äpplen & kanel ( det räckte till en liten sockerkaksnalle till Elin också )


Mandelkaka

Chokladkaka med jordnötssmör

Mörka chokladkakor med vit chokladkräm - dom är såååå goda !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar