torsdag 26 november 2009

Resultat

Börjar tro att stresshanteringskursen jag går på börjar ge resultat. Varför jag tror det ?
Jo, det bästa och klaraste exemplet på det är att jag inte längre tycker att 100% av alla bilförare är idioter i trafiken. Har inte bloggat om trafikmarodörer på läääänge.
Det är fortfarande så att om jag står bredvid en annan bil vid ett rödljus så vill jag ABSOLUT komma iväg FÖRE bilen bredvid.
....och allt det andra jag har tränat på....äta sakta, gå långsamt, göra saker i maklig takt...hmmmm, ja, det går väl sisådär.
En annan förändring är att jag faktiskt inte säger NEJ så fort någon frågar något. Är lite mer tillåtande mot tex. barnen.
Jag säger NEJ lite oftare på jobbet dock - men i de fallet är det positivt !

GODIS....har jag tyvärr ätit vid två tillfällen, men det var tillfälliga återfall - det ska inte hända igen (hoppas jag ).

BAKAR som bara attan till adventskaffet, det är rena rama terapin. 37 sorter är det nu och jag har ngr till som jag vill testa.

ELIN är kär i David. Mamma - idag hånglade jag med David på kinden...(hon tror att hångla är = pussas, och man får inte pussas på munnen på dagis för då kan man bli sjuk) De hade dessutom stängt in sig i ett mörkt rum innan.....Uffe, there´s a handfull for you to work with !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar