måndag 16 november 2009

Underbara Elin

Det är tur man har begåvats med fantastiska barn när vädret är som det är. De kan verkligen förgylla den tråkigaste av dagar.
Hade en skitdag på jobbet. Det är inte lätt när man är sjukskriven på 50% och ändå så har INTE EN ENDA arbetsuppgift försvunnit. Hur är det tänkt egentligen ??? Inte alls förmodligen.
Jag arbetar 35 timmar/vecka, har gått ner 5 tim för att Elin inte ska behöva vara på dagis så länge. 5 timmar ev de 35 gör ligger på 2 förskolor som har s.a.s köpt in den tjänsten. Kvar är alltså 30 timmar. Dom 30 timmarna räcker inte till i normala fall utan jag har en hel del fyllnadstid varje vecka. Nu arbetar jag alltså 17,5 tim /v. Det funkade ett tag men nu har det kommit till den punkten när allt går åt hel...e. JAG HINNER INTE MED ! Sitter mest och känner mig gråtfärdig på jobbet.

Dagar som dessa är det som sagt tur att man har barn som gör livet lite enklare.

Elin är ju då kär i David (ja, alltså - hon är ju kär i Linus och Elias oxå men mest i David).
Idag när jag hämtade henne på dagis ville hon absolut upp i min famn för hon skulle viska något.....
"Mamma, får David följa med oss till Thailand ?"........barn är ju för söta.
Sedan sa hon med flammande kinder att hon hade pussat David på munnen :-)

Underbara barn !

Uffe har stuckit till Norge igen....snart ser jag väl honom springa omkring med en Lusekofte.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar