onsdag 14 juli 2010

En och en halv härlig/a dagar.

Jaha, då var High Chaparral avklarat.
Vi har haft heeeelt underbart och ungarna har älskat varje sekund.
Vi fick Mattias som vår alldeles egen guide hela tisdagen och han var
toppen. Pontus bästa upplevelse under hela vår kortsemester var defenitivt när han fick provskjuta Mattias Colt, med LÖST skott skall påpekas. Vad gjorde vi mer under tisdagen då ? Jo, Pontus o jag red en skogstur tillsammans m Mattias och en ridledare. Jag fick en stor skäck som hade begåvats med namnet Kent (varför ???) och Pontus red en D- ponny som hette Fakir. Det blev både skritt, trav o galopp på härliga stigar - iförda shorts.....

Sedan åkte vi såklart ångloket till Mexico, Elin red ponnyridning, vi åkte diligensen, vi såg Lucky Luke show, vi såg Westernshowen (just som det kom en regnskur - men våran toppenguide fixade paraplyer o regnponchos), sedan tog vi kort på hela familjen utstyrd i westernkläder, vi red mekanisk tjur (Ja, Uffe vann över mig vilket även Pontus gjorde - jäkligt irriterande och dessutom landade jag på min högra armbåge när jag åkte av och vred till den - AJ).
Hela tisdagen avslutades med kvällsshow och till sist middag på restaurang Diligensen.

Sedan var det läggdags i en liten stuga som Uffes kompis fixat till oss.
På onsdag fm mötte Mattias upp med entrébiljetter och erbjöd sig att följa med oss men det avböjde vi denna dag.
Det blev ponnyridning för Elin, massor av lek i Buffalo city för ungarna (med de pistoler vi köpte till dom igår och westernhattar på förstås).
Vi gick i Onkel Sams snea hus, åt lunch i Mexico och avslutade med att låta ungarna bada i poolen innan vi satte oss i bilen för vidare färd mot Hedemora.

Gjorde ett välbehövligt och härligt middagsstopp vid Bergs slussar och är just nu ca en timme från Hedemora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar