torsdag 29 juli 2010

NEEEEEEJ, inte i år igen !!! Det är inte sant !!!!

Precis som förra året bjöd vi in till sillunch på båten. Efter det så fikade vi. Allt fikabröd hade jag tyvärr tagit med till Graceland men det ersatte vi snabbt med smågodis......
Regnade gjorde det hela tiden tyvärr. Det började redan på morgonen då Lena, jag och Emil stack iväg till Skogås. Lena skulle titta på en Leonbergerhund som skulle omplaceras. De ska ha en ny hund och en kompis till mig håller på med omplaceringshundar så det passade ju bra.

Vad händer - jo, det började blåsa upp och regnet piskade, tyvärr var det ingen som egentligen tittade ut men när vi väl gjorde det så upptäckte vi att ankaret hade släppt och att vi var VÄLDIGT nära att driva på grund. Viken där vi hade legat var nu en bra bit bort....(bilden visar viken där vi låg....)

Det visade sig dessutom att båten inte stod emot störtregnet......, den läckte både här och där......

Alla tillgängliga bunkar och skålar, kastruller & stekpannor togs i anspråk !

Min uppfinningsrikedom är enorm och det bästa av allt är när maken säger: -Det där går inte.....för det är klart att det gör, bara JAG gör det, hahaha.
Titta bara så finurligt jag löste problemet med läckan i fönstret !

Skepparen himself. Han hade jacka på sig men den stod inte emot allt bevisligen !
Håller nu varenda tumma jag har för att jag ska få sova ordentligt inatt men det talas om ökade vindstyrkor lite senare så vi får väl se hur det blir.
Nästa år låter vi bli att utmana ödet med en sillunch ! Vi kanske ska prova tacos istället !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar