onsdag 21 juli 2010

Getingtrubbel

Alla som känner mig VET hur rädd jag är för getingar, eller förresten, rädd är inte rätt ord- skräckslagen är mer beskrivande!!!
Getingar kan verkligen förstöra en trevlig middag eller en fika, för mig. Sitter helst inomhus och äter/fikar, hur fint vädret än är ute.
OM jag mot förmodan är tvungen att sitta ute så MÅSTE jag sitta ytterst så jag har fri flyktväg. Jag skulle troligtvis springa över mina egna barn om jag hamnade i ett trängt läge med en geting. Det spelar ingen roll om det är 30 grader varmt ute, jag har värsta gåshuden om det är en geting i närheten.
Ser jag något som flyger i ögonvrån så springer jag för säkerhets skull, även om det sedemera visar sig vara en bananfluga....
Mitt eget hår kan få mig att få panik om det kittlar på ett speciellt sätt på ryggen.....

Idag kom det in en geting (av många hittills i sommar....) och jag tog en tidning i ena handen och flugsmällan i andra. Sedan smög jag omkring och följde efter den under dess färd genom huset, JA - med gåshud !

Plötsligt tar den sats och flyger rakt upp i taket, studsar ner i golvet och blir liggandes på rygg. Jag trodde minsann jag hade fått uppleva världens första getingsjälvmord !!
Jag smög fram emot den, men tji fick jag när den samlade krafter och lyckades vända sig om på fötter igen. Den verkade lite vimmelkantig innan den tog fart och flög iväg igen - och jag backade snabbt undan såklart. Den verkade lite virrig för den ramlade ner bakom bokhyllan där den surrade omkring ett bra tag innan den lyckades ta sig fram och började cirkla i vardagsrummet igen.
Till slut tog den sig in i Pontus rum och där lyckades jag ta den på volley - YES YES YES !!
En död geting är den perfekta getingen !

Avslutar detta blogginlägg med att återigen lägga in en bild på denna skylt - läs och lär, och träffa rätt med flugsmällan !



1 kommentar:

  1. hej min vän! varm hälsning ^ ^!
    din blogg ser trevlig 0_0

    förresten,
    Om du behöver hitta unika typsnitt kan du gå till vår webbplats.

    vänliga hälsningar,

    SvaraRadera