onsdag 7 juli 2010

Jahaja, några missade dagar

Men nu skriver jag igen !

Måndag natt kom Uffe och Elin hem, skönt att vara hela familjen igen även om det bara är ngn dag.
På tisdagen tillbringade jag och Elin större delen av dagen ombord på minsveparen och skurade bl.a toaletten från golv till tak. Tyvärr syntes det ingen större skillnad men det doftade iaf rengöringsmedel och papperskorgen är tom !
Diskade all disk som de polska båtbyggarna behagat lämna odiskat. Tyvärr inget ankarspel i sikte - iaf inget fungerande än. Vore ju fantastiskt skönt om det var på plats och funkade innan Graceland !
Uffe var tyvärr tvungen att vara på diverse möten före och efter lunch (sill och potatis - yummie) så han fick inte så mkt gjort.

I ottan på onsdagen stack han till London och kommer inte hem förrän på torsdagsnatten.

Idag har det varit supervarmt men jag härdade ut i solen med en bok av Mons Kallentoft. Inte riktigt min typ av författare - förstår inte varför han har blivit så upphaussad.....

Pontus och jag har också kämpat som tusan under dagen med att få poolen på plats. Än lutade den hit och än lutade den dit. Med hjälp av en gammal dörr, diverse stenplattor, en masonitskiva samt en del frigolit så fick vi den någorlunda plan och snart är den vattenfylld !

Att se fram emot i morgon:

SOLEN !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar