söndag 8 augusti 2010

Allvarligt talat !

När jag hade lämnat Pontus på scoutlägret vid Östnora camping så passerade vi såklart en HEL del husvagnar.
Man kan ju häpnas över dessa enorma förtält och rikt utsmyckade husvagnar, man kan imponeras av engagemanget att sätta upp ett käckt litet staket utanför som talar om för alla husvagnsgrannar att "hit men inte längre, här är MIN gräns", man kan beundra alla prunkande blompottor och fina trädgårdsmöbler osv osv

Det har ju gjorts en del komedier/parodier på just husvagnsfolk, te.x. paren i likadana träningsoveraller eller problemen som kan uppstå när man ska backa husvagnen på plats !

Men, efter vad jag såg idag, så kan jag nog bara säga att husvagnsfolket faktiskt BER om att få bli gjorda parodi på !!

Allvarligt talat - FLAGGSTÅNG ???????
Då menar jag inte en liten käck fasadflagga, jag menar FLAGGSTÅNG, som i 3m vit stång med flagga i toppen !!! Grannen hade en ngt lägre stång med VIMPEL....

Har man teleskopstång då ? Den blir ju svår att få plats med på ett ev takräcke om man har husvagn bakom bilen. Sitter flaggan uppe hela dagarna eller följer man flaggdagarna ? Tar man ner den vid solnedgången eller sitter den dygnet runt ?

Ja, mycket ska man se innan man trillar av pinn !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar