söndag 8 augusti 2010

Vad är det som händer med mig ???

För ett par år sedan så hade jag FULL KOLL ! Jag menar - PÅ ALLT !!
Ingenting gick mig förbi, i princip. Jag kom ihåg varenda födelsedag, både hos avlägsna släktingar och vänner, skickade alltid kort. Hade koll på vem som hade namnsdag så jag kunde gratta om jag sprang på en person med rätt namn, järnkoll på ungarnas alla aktiviteter & utflykter, koll på vad som fanns i kyl, frys & skafferi osv osv.

Vad har hänt ???
Känner att den kollen inte finns längre och det stressar mig. Att upptäcka att jag glömt bort någons födelsedag känns hemskt ! Det är verkligen inte likt mig.
Det senaste året har jag glömt massor och ibland blir barnen lidande, och det är det värsta av allt !

Som nu senast. Pontus har varit på igångsättningsläger på ridskolan. Vädret har varit trist o sista dagen öste det ner. Han har haft gummistövlar del av dagen men påtalat att de är små men att det funkar eftersom det inte är hela dagen han ska ha dom.

Nåväl, idag var det dags för årets scoutläger, Navigare 2010.

För det första så sov Emil över så det blev ju jättesent i säng för Pontus. Vid 01.30, när jag skulle lägga mig så bestämde jag mig för att dubblkolla informationen inför lägret. Jag hade redan talat om för P att samlingen var 13.00.
Men se, där hade jag sett fel - 13.00 var för de äldre scouterna som samlades i går. P skulle samlas 09.00 !!!
Bara att väcka dom 7.30 för packning o frukost.
Sedan slog det mig att hans gummistövlar är små och det är riktigt blött ute.
Dessutom luktade regnstället häst förstås - det hade ju varit med i stallet och borde ha tvättats - om hans mamma bara hade haft lite koll !!!
Pengar till godis mm hann jag inte hämta ut eftersom vi såklart blev sena.
Dessutom så har han en helt ny scoutskjorta och på den gamla sitter alla tusenmiljarder scoutmärken som jag varken vill eller har kommit ihåg att sprätta bort för att sy fast på den nya.
Måste säga att på den punkten är scouterna otroligt konservativt - det måste finnas andra lösningar på det här med dessa pyttesmå scoutmärken som skall sprättas bort för att sedan sys på nya skjortor vartefter ungarna växer. Inte nog med att de är små....det blir fult också - har nog inte sett ngn skjorta där märkena sitter rakt o prydligt !

Ja, det här var bara ett exempel på att jag inte har huvudet med mig som jag brukar, så om jag inte grattar DIG på din födelsedag eller namnsdag så beror det inte på att jag skiter i det, det beror bara på att min hjärna inte funkar som den gjort tidigare !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar