fredag 6 augusti 2010

Syskonkärlek

Jag fattar verkligen inte vad jag ska göra. När mina barn är hemma, båda två samtidigt, så är dom sams (då menar jag inte att de leker o har skoj tillsammans utan att de bara existerar inom hemmets 4 väggar) i ca 5% av tiden ! 95 % av tiden så tjafsas det, bråkas, skylls på varandra osv.
Undrar eg hur många ggr/dag jag för höra meningar som börjar med "Mamma, vet du vad Elin gjorde" eller "Mamma, vet du vad Pontus sa"......är så totalt utled på detta så jag vet inte var jag ska ta vägen.
Spelar ingen roll hur många ggr jag säger att jag fullständigt skiter i vad den ena säger eller den andra gör, säger (ja- skriker ibland, erkänner det!) att om dom så mkt som tittar på varandra så åker de in på sina rum !
Och japp, de gör dom titt som tätt också !

Idag ska jag iaf få lite andrum. Uffe jobbar ju med Sonisphere fram till på torsdag (Norge mån-tor) så jag är ju ensam med ungarna. MEN idag ska Elin till kompisen vid 10 och Pontus är på igångsättningsläger på ridskolan fram till 13.....3 (TRE) timmar för mig själv i LUGN & RO !!!

Finns massor av "borden", som tex dammsuga, tvätta bilen, jogga, gymmet, tvätta mm men jag tänker lägga mig raklång i solen och antagligen tvärsomnar jag eftersom jag är dödstrött !

gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar