måndag 23 augusti 2010

Första skoldagen

Idag började Elin i förskoleklass och Pontus i åk 6. Elin trivs superbra på fritids och verkar tycka att förskoleklass är toppen.
Pontus klass är det såklart trassel med i vanlig ordning. Det har ju varit problem hela åk 4 o 5, 13 olika lärare på 2 år är ju en smärre katastrof och vad värre är - skolledningen verkar inte fatta att det är DOM som är problemet !!! Om man har en så stor omsättning på sin personal så måste man ju se till sig själv - VAD gör vi för fel i ledningen som inte kan behålla vår personal ?
Men se - det gör dom inte !
När Pontus skulle börja åk 4 så kom det en lärare och presenterade sig i åk 3 som deras blivande lärare. När vi sedan fick klasslistorna på sommarlovet stod det Lärare: Vakant. Samma dag som de började åk 4 fick vi veta vem som var klasslärare.
Nu upprepar sig historien. 2 lärare har presenterat sig om mentorer i åk 6,när sendan brevet inför starten kom så var det ena namnet utbytt till ett nytt - UTAN FÖRKLARING !!!
Efter uppropet idag visar det sig dessutom att den "nya" läraren är gravid och ska ha barn i december. Jag blir bara gråtfärdig av alla dessa turer. Inkompetenta skolledare och stackars barn - så känner man som förälder !!!

I alla fall så sprang jag av mig lite frustration tillsammans men maken idag. Jag klarade av hela 6 km (rekord för mig) UTAN att få håll. Kan det ha berott på de två kottarna som jag krampaktigt höll i händerna hela tiden ?
Det var inte skönt och resultatet ser ni på bilden nedan.
I helgen fick sig mina blommor en rejäl dusch i badkaret. Nu är dom dammfria några dagar (!)
Orkidéerna körde jag en rejäl dos med såpvatten på, få se om sköldlössen ger upp, det är tyvärr tveksamt.
Dagen middag - Soppgryta med potatis och skinka - gick faktiskt hem hos HELA familjen, t.o.m Elin faktiskt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar