måndag 2 augusti 2010

Lördagen & hemfärd

Vaknade på lördag morgon av att det gungade rejält ! Dagen innan hade vi lagt oss i lä med två tampar iland, till den lilla ön samt 35 kilos ankaret och lilla hjälpankaret i. Tyvärr hjälpte det inte i de vindar som var och som dessutom vridit lite...
Uffe försökte ändra om tamparna både här och där men det hjälpte inte så mkt...

Måste sett lite skoj ut på håll, 1,96 make hållandes tamparna till en båt på 60 bruttoton :-)

Flip flops på hala stenar är kanske inte det ultimata.....och jag väntade allt.....

....på att få den perfekta ögonblicksbilden på ett fall i vattnet - tyvärr blev det ingen sådan bild :-(

Vi låg VÄLDIGT nära ön måste jag säga, iaf för min smak !

Till höger om den vita båten så ligger den lilla bryggan där vi lägger till med gummibåten när vi går i land.

Vi gav oss alltså av hem på lördagen. Bakom vassen, i den lilla öppningen som finns, göms stranden. JA, jag doppade mig, sammanlagt 3 ggr och det var svinkallt VARJE gång !

Storankaret lossnade förvånansvärt lätt och Pontus tog upp lillankaret alldeles själv. Murphy has left the boat !!! I övrigt var han med oss mest hela tiden ombord !

The captain i bara kallingar. Brallorna var både blöta & leriga efter att ha haft närkontakt med ankaret.

Snälla Elin, kan du inte bara stå rakt upp och ner och vara som vanligt - sluta posera !!!
Då blev det denna bild och hon fick anstränga sig ordentligt för att inte inta en pose ...

Pontus styr båten med joystick....

...och med ratt !

No comments !

och inte här heller......

Hej då fantastiska eldstad !

Jaha, samma bild en gång till och inte tusan lyckas jag ta bort den !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar