måndag 9 februari 2009

Dun

En liten fundering över alla de butiker som nu tar tillbaka sina dunprodukter efter att det uppdagats att dunet kommer från levande fåglar.....
Vad gör butikerna med produkterna ? Bränner dem ?
Skulle inte tro det, de säljer dem till de som inser att fåglarna som bidragit inte kommer att få dunet åter.

Jag tycker absolut inte att det är OK att plocka levande fåglar, lika lite som jag tycker det är OK med burhöns eller minkuppfödning. Jag tycker inte heller det är OK att ha hästar som knappt får se dagsljus, eller hundar som sitter i hungårdar dagarna i ända.
Men jag tycker det är OK att hålla höns för äggproduktion, minkar för pälsproduktion osv osv SÅ LÄNGE SOM DE BEHANDLAS VÄL UNDER DEN TID DE LEVER SAMT ATT DERAS LIV TAS, NÄR DET ÄR DAGS, SMÄRTFRITT.
Man skall behandla alla djur på ett, för varje art, naturlig sätt. Höns ska tillåtas att sprätta och picka te.x.

Intressant att detta med dunet ploppar upp, jag undrar i hur många år man har tvångsmatat gäss för att deras lever skall växa snabbt så att alla gourmander i världen skall kunna konsumera gåslever.....lika hemskt det !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar