lördag 14 februari 2009

Uffes trauma

Uffe har idag utsatts för en av sina stora rädslor här i livet. Pontus och Elin ville vara hos min bror, och det var inga problem. De var där hela eftermiddagen och kom faktiskt inte hem förrän 21.30.....
I alla fall så bestämde jag att det var dags för Uffe att ta tag i en av sina stora fobier - han skulle få åka med mig och storhandla (det händer ca 2ggr/år)! Ovanpå detta tänkte jag att vi skulle leta rätt på en riktig hatthylla då vi inte haft ngn på 4 år.
Eftersom jag känner min man väl så vet jag att om han bara får sköta mackapären som man självscannar med så sköter han sig och naturligtvis gick allt som en dans även som stackarn var helt slut i nerverna efter påfrestningen.....
Vi kom dock hem med både matvaror och hatthylla samt skoskåp !
Duktig pojke !

Dagens middag, som vi åt i lugn och ro, utan barnen då de var hos min bror, bestod av ryggbiff från älg men viltsås och vitlöksbröd - jättegott.
Dagen till ära (Alla hjärtans dag) så åt vi ägg till frukost som jag stekte i hjärtformade pepparkaksformar, vi åt chokladhjärtan samt vaniljhjärtan till fikat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar